Home / Tecnificació

Salts

El Programa de Tecnificació de Salts (PTS) ha arribat al que és gràcies a l’evolució que ha sofert els darrers quinze anys. Va néixer com a tecnificació federativa a l’any 2001 i s’ha anat consolidant al llarg del temps arribant a tenir un pes cada vegada més rellevant a nivell nacional degut als resultats obtinguts pels seus esportistes. Són les Illes Balears una de les quatre Comunitats en les que es practica l’esport olímpic de salts i amb una tradició d’aquest esport molt consolidada a Palma. La creació del PTS fou en el seu moment (any 2010) el desenvolupament lògic pel creixement d’aquest esport: comptar amb una estructura professional i organitzada per a l’evolució tècnica dels esportistes amb plaça.

El camí cap a la tecnificació neix a l’Escola Municipal de Salts, organitzada per l’Institut Municipal de l’Esport i amb la coordinació tècnica i els monitors del club, passa per la pràctica en el club a on es segueix l’evolució dels saltadors fins arribar a nivell de competicions locals i nacionals, per a que finalment els millors puguin accedir al Programa de Tecnificació.

És aquí, en el Programa de Tecnificació a on els esportistes tenen accés als recursos materials, estructurals, tècnics i humans per a completar el camí cap a l’excel·lència:

 Una estructura de professionals: tècnic de primer nivell nacional, psicòleg, metge, fisioterapeutes.

 Mitjans econòmics i materials: institut adaptat a esportistes, centre mèdic, residència, gimnàs, material específic d’entrenament, suport econòmic per a les competicions.

El PTS té una visió professional i positiva, dirigit a la millora esportiva dintre d’un marc de valors imprescindibles com el respecte i la importància de l’educació acadèmica dels seus esportistes i la seva salut.

Veure més