Natació artística

El programa de natació artística entra a formar part dels programes del CTEIB en gener de 2015, degut a la necessitat de complementar la feina dels clubs per a poder arribar a l’exigència competitiva a nivell nacional.

Se treballa juntament amb els clubs en el seguiment dels esportistes des de la categoria aleví per a poder realitzar una correcta captació de talents. Les nedadores que s’inclouran en el programa seran aquelles que demostrin una bona actitud i aptitud en els entrenaments del grup de seguiment, els resultats esportius obtinguts així com la progressió mostrada i la valoració de les proves d’accés.

Des del programa se cerca prosseguir i complementar la feina de formació iniciada en els clubs. Se cercarà incrementar el nivell esportiu amb la millora de les capacitats físiques, tècniques i tàctiques més importants, optimitzar les condicions d’entrenament, especificitat de l’entrenament amb un nombre reduït d’esportistes per entrenador així com unes bones condicions materials. D’aquesta forma es tractarà de preparar als esportistes per la seva posterior incorporació a l’esport d’alt nivell.

Criteris selecció nat. artística temp. 23/24