Home / Tecnificació

Voleibol

Conscients de la gran quantitat de recursos i serveis que ofereix la D. G. D’esports, la Federació de Voleibol de les Illes Balears (FVBIB), presenta el seu projecte de tecnificació del voleibol balear en el any 2009 per tal d’oferir als esportistes un programa adreçat a augmentar els seus nivells esportius, acadèmics i personals, tenint en compte les necessitats, expectatives i limitacions dels esportistes, pares i mares de jugadores, entrenadors, clubs i estaments federatius.

Els esportistes que s’incorporen al Centre de Tecnificació ho fan a l’edat que correspon a la categoria de cadet de primer any, és a dir en el proper curs seran els esportistes nascuts dins l’any 2006 prioritàriament.

Durant l’etapa d’iniciació dels esportistes (categories benjamí, aleví i infantil) els tècnics responsables del CTE fan el seguiment de les que més endavant seran les futures promeses, valorant així la seva evolució i progressió tècnica i competitiva durant 3 o 4 anys.

Durant aquesta etapa també es realitza una observació de les esportistes del Grup de Seguiment CTE en la competició que participen, bé sigui amb els seus clubs, o algunes d’elles que arriben a formar part de les seleccions autonòmiques, en els Campionats d’Espanya. Els tècnics valoraran molt positivament aquelles deportistes que decideixin treballar en el Grup de Seguiment.

El CTEIB de Voleibol està a disposició dels esportistes que desitgin començar o continuar el seu camí cap a l’excel·lència.

A més de realitzar un treball a nivell esportiu en el CTEIB formaran part del Programa Esport-Estudis en Institut d’Ensenyament Secundari CTEIB. Els alumnesesportistes tindran així l’oportunitat de tenir un ensenyament escolar de qualitat adaptat a les necessitats i exigències de l’entrenament i la competició d’alt nivell en el voleibol.

Tots aquests esportistes tindran unes condicions d’entrenament òptimes i específiques al seu abast (desenvolupament tècnic, físic i mental) on l’objectiu principal és la preparació individual per assolir els nivells més alts en el voleibol.

Veure més